Wednesday, September 29, 2010

-Dentist-

Lately ni gigi rase nyut nyut nyut....

adakah disebabkan pregnancy hormone (hopefully) ataupon mmg sudah sampai masanya saya berjumpa doktor gigi??

speaking of dentist... lame dh rasenye x mengunjungi dentist kan?? last mase 2 thn lps kot. tu pon pegi kat klinik gomen je (bayo singgit) tapi hazab laa yg amat.. read: nurse garang. x suke :(




Teringat pulak zaman pakai braces dulu... every month ade appointment ngan dentist. since tu mmg dh x takut langsung dh kalo jumpe dentist. Rilek je.. 3 tahun pakai mmg dh immune ngan tools dier yg tajam2 & ngilu tu.. time nk scalling gigi.. mak aiii sikit punye ngilu. Pastu time ketatkan braces sangat sakit. tp yg best part time nk pilih2 getah yg taruk kt gigi tu.. colourfull you.. kdg2 kalo rase cam bulan tu ade presentation, pilih warna plain je.. takut karang time bukak mulut bukannye diorg tgk presentation... sebok nk tgk gigi mak pulak...hahah time 1st time dating ngan abah pon still pakai braces lg.. sib baik abah sanggup menerima diriku ini wakaka..




eh tp skrg ni tgk mcm dh trend kan org pakai braces? artis2 pon dh byk yg pakai braces. kdg2 design yg pelik2 pon ade jugak.

image source by google..

3 comments:

Mykhalish said...

hahha... aku pun hmpr terlupa yg penah pakai braces gak dulu. wakkaka.. tp skrg gigi dah mula lintang pukang blk. siap berlubang lgk. huwaaa

*Ojah* said...

aaaa ko pon pakai braces jugak?aku ponggg.. tak tahan betul lepas dier ketatkan tuuu.. tp lepas pakai braces baru ader confident senyum besar2 kalo tak dlu maluu jer ngan gigi ku yg berterabur tuuuu ehehe..

nway how's the pregnancy? alah teruk tak? harap2 sumernye ok yer..

mama... said...

ila ~ tu laa.. patutnye lps bukak tu kene pakai retainer.. utk menten.. tp aku x pakai.. akibatnye gg dh cam lintang pukang balik.. huhu


ojah~ ooo yeke jah? ko pon pakai jgk ye? time kt u ye? hahaah.. best kan? merase laa kejap jadik kurus ramping sebab x selera nk makan... hahaahah

** aku dh 30w skrg.. alhamdulillah semua berjalan lancar.. ;)